Ondersteuning routekaart Assetmanagement Den Haag
Assetmanagement ‐ Organisatiebegeleiding
OpdrachtgeverGemeente Den Haag
LocatieDen Haag
Looptijd2019 — 2020
Betrokken bij dit project
Deel dit project
Aanleiding
De gemeente Den Haag had naar aanleiding van een assetmanagement-volwassenheidsscan een routekaart opgesteld om als organisatie door te ontwikkelen. De routekaart bestond uit vier sporen: het werken met scenario’s, een heldere rol- en taakverdeling, samenwerking, en verkenning, ontwikkeling en borging. Elk spoor bestond uit deelactiviteiten die verder uitgewerkt moesten worden. Hiervoor zocht de gemeente inhoudelijke ondersteuning.
Onze rol
De werkzaamheden die zijn uitgevraagd bestonden uit het maken van een beschrijving van assetmanagementrollen, het definiëren van werkprocessen, het uitvoeren van een quick scan voor informatiestandaarden, het uitvoeren van een stakeholderanalyse, het uitvoeren van impactanalyses, het organiseren en geven van cursussen op het gebied van assetmanagement en het organiseren van een assetmanagementdag.
Het resultaat
Het resultaat was een uitwerking van de gevraagde producten samen met de projectleiders van de verschillende sporen uit de routekaart. Deze producten vormden de input voor de assetmanagementcursussen.