Even voorstellen: Koen van Es: nieuwe BU Manager bij DON Bureau
Deel dit artikel
Als organisatie blijven we groeien, daarmee groeien onze mensen ook. Nadat we in 2022 overgenomen zijn door Kader Group is gewerkt aan de integratie en positionering van DON Bureau. Gevolg hiervan is dat we als zelfstandige Business Unit Asset Lifecycle Management onder de Kader Consultancy & Interim zijn gepositioneerd. Voor de dagelijkse aansturing is deze rol ingevuld door Koen van Es, vanuit zijn Bedrijfskundige achtergrond, zijn ervaring met projectmanagement, kwaliteitssystemen en de inhoudelijk opgebouwde technische expertise van afgelopen jaren is hij de aangewezen persoon om deze rol te vervullen.
Hieronder stelt Koen zich voor in zijn nieuwe rol als Business Unit Manager:
Koen van Es
Meer dan zes jaar geleden ben ik mijn werkende leven gestart binnen DON Bureau als afstudeerder. Ik focuste daarbij op de veranderkundige kant van assetmanagement. Gedurende de gesprekken met experts in het werkveld vonden de gesprekken met name inhoudelijke plaats over de techniek en processen van assetmanagement maar niet zo zeer over wat dit van de organisatie en/of de medewerkers vergt. Inmiddels zijn we gelukkig al een stuk verder en zien we bijvoorbeeld in de iAMPro-roos centraal mens & organisatie staan.
Al snel was ik werkzaam in projecten en wisten collega’s en opdrachtgevers mij te vinden, binnen DON Bureau ben ik direct aan de slag gegaan als adviseur assetmanagement. De combinatie tussen advisering, aandacht voor de mens, techniek en autonomie in het werk sprak me ontzettend aan. Al snel ben ik ook opleidingen gaan geven, want als je het uit kan leggen dan snap je het. Vervolgens heb ik bijgedragen aan renovaties, organisatiescans uitgevoerd en bijvoorbeeld het Ambitieweb ontwikkeld. Altijd met als doel om organisaties te adviseren op het gebied van assetmanagement/techniek, hoe kunnen organisaties meer waarde toevoegen aan het publieke domein met de assets die ze beheren?
Vanwege mijn achtergrond sprak naast mijn projectwerkzaamheden ook de interne professionalisering mij enorm aan. In samenwerking met collega’s hebben we ook de projectmanagementtools beter in kunnen zetten en een aantal jaar later was ik bezig met de inrichting van het kwaliteitsmanagementsysteem, draaide ik mee in het MT en werd ik steeds strategischer actief. Tot het moment kwam van de overname door Kader Group en ik formeel gevraagd werd om als operationeel manager een aantal integraties te leiden en de verantwoordelijkheid te pakken voor de dagelijkse aansturing. Zoals we gewend zijn in onze wereld zat daar nog een transitieperiode tussen het afbouwen van projectwerkzaamheden en het overnemen van de verantwoordelijkheden t.b.v. aansturing. Inmiddels hebben we ons als BU gepositioneerd en mag ik dagelijks als BU Manager met mijn collega’s werken aan alle mooie projecten door Nederland en Vlaanderen. Overigens zijn jullie nog niet van mij af, het advieswerk blijf ik ontzettend leuk vinden en dat geef ik nog niet op.
Hierin heb ik de uitdagende rol om samen met onze collega’s Asset Lifecycle Management toonaangevend bij te dragen binnen de Openbare Ruimte voor een Innovatief, Technisch Hoogwaardig, Veilig en toekomstbestendig areaal voor Nederland & België. Hierin positioneren we onze kennisgebieden Assetmanagement, Techniek & Veiligheid en Duurzaamheid. Benieuwd naar mijn nieuwe rol, onze kennisgebieden of interesse om samen met mij bij te dragen aan het grootste kapitaalgoed van Nederland? Ik kom graag langs en jullie zijn ook altijd welkom op kantoor!